zaterdag 17 mei 2014

Medicijnen moet je innemen












Toen ik onlangs na mijn galblaasoperatie te maken kreeg met een wondinfectie,
heb ik toch maar even de huisarts gebeld met de vraag: wat nu?
Ongelofelijk wat een troep en vieze lucht kan er dan uit een wond komen!
De huisarts kwam keurig bij mij langs
en na haar deskundige blik geslagen te hebben over de aangetaste plek,
kreeg ik een antibioticakuur voorgeschreven.
Driemaal daags en op vastgestelde tijden moest ik
de wond reinigen en schoon spoelen met de sproeier
en daarnaast zo'n kanjer van een tablet innemen en dat 7 dagen lang.
En het hielp, gelukkig wel.
De hoeveelheid vocht en pus die uit de wond lekte, verminderde met de dag.
Het vroeg van mij de nodige inspanning en therapietrouw,
maar ondertussen deed het medicijn in mij zijn werk.
De genezing kwam op gang.

Ook jij kunt in je leven door diverse oorzaken wonden hebben opgelopen.
Misschien geen fysieke wonden,
maar wellicht kamp jij met emotionele wonden.
Ook die kunnen geïnfecteerd raken
en zorgen voor een hoop troep en stank in je leven.
Wees dan verstandig en blijf er niet mee rondlopen.
Trek aan de bel en schakel zonodig deskundige hulp in.
Laat kijken naar jouw geïnfecteerde wonden,
zodat bekeken kan worden wat in jouw geval de juiste medicatie is.
Wanneer je jouw medicijn voorgeschreven en aangereikt krijgt,
neem het medicijn dan in, pas de therapie toe.
Want alleen wanneer jij toepast wat je voorgeschoteld krijgt,
geef je het medicijn de kans om zijn werk in jou te doen.

Zolang die antibioticatabletten bij mij in de strip bleven zitten,
kwamen ze mij niet ten goede, ook al had ik ze in huis.
Pas toen ik de tabletten ging innemen,
begon het medicijn in mij zijn werk te doen.
Zo gaat dat met medicijnen en ook met andere therapievormen.
Je kunt weten wat je moet doen om met bepaalde problemen om te gaan,
de medicijnen, kennis en know-how erover in huis hebben,
maar zolang jij het niet tot je neemt en toepast in je leven,
zal de aangereikte behandelwijze totaal geen effect hebben op je kwalen.
Van jou wordt inspanning en therapietrouw gevraagd,
zodat het medicijn of de therapie in jou zijn werk kan gaan doen.
Dan zal ook jouw genezing op gang komen.
Net als bij mij.

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK Baflo
Tel. 0595 - 422431

www.spiegelruimte.nl


Meer van me lezen?
Van maandag tot donderdag
schrijf ik dagelijks een bericht over geloven
op 
http://leefjegeloof.blogspot.nl/
Neem gerust even een kijkje!

Ben je nog geen abonnee? Abonneer je dan nu gratis op de SpiegelGedachte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten