vrijdag 30 maart 2018

Jouw keuzes vormen je leven

SpiegelGedachte: Jouw keuzes vormen je leven, Hillie Snoeijer
SpiegelGedachte: Jouw keuzes vormen je leven












Hoe jouw leven er nu uitziet,
gaat terug op de keuzes die jij hebt gemaakt.
Hoe jouw leven verder zal gaan,
heeft alles te maken met
de keuzes die je nog gaat maken.
Dat geeft wel aan hoe belangrijk
keuzes in je leven zijn.

Ga niet nonchalant om met jouw keuzemomenten.
Overweeg je opties, ga na wat de gevolgen zullen zijn.
Keuzemomenten zijn als kruispunten in je leven.
Ga je links of ga je rechts?
Rechtdoor of maak je rechtsomkeert?
Er hangt heel veel van jouw keuzes af.

Waar ga ik wonen?
Welke opleiding ga ik volgen?
Met wie ga ik een relatie aan?
Waar ga ik solliciteren?
Wie wil ik zijn voor mijn man of vrouw?
Hoe ga ik met mijn kinderen om?
Geloof ik dat God bestaat?
Hoe vul ik mijn leven met God in?

Stuk voor stuk belangrijke vragen om te overwegen.
En je zult voor nog veel meer keuzes komen te staan.
Laat niet alles maar zo gebeuren in je leven.
Denk na over de keuzes die je hebt.
En kies dan die optie die je brengt bij waar je wilt zijn.

Vind jij het lastig om keuzes te maken?
Ben je geneigd keuzes uit te stellen?
Of om helemaal geen keuze te maken?
Wat overigens ook een keuze is...
Heb jij wel eens last van keuzestress?
Ben je bang om verkeerde keuzes te maken?

Keuzes maken gaat gemakkelijker
als je voor jezelf weet wat je wilt.
Wat vind jij belangrijk in het leven?
Wat vind jij leuk om te doen?
Dat voor jezelf helder hebben,
zal je helpen in het maken van je keuzes.

Wees niet bang een keuze te maken.
De meeste keuzes zijn vaak niet definitief.
Al lijkt dat soms wel zo...
Heb het lef om een knoop door te hakken.
Je keuze hoeft niet de perfecte keuze te zijn.
Mocht het blijken dat het niet de juiste keuze was,
dan kun je in de meeste gevallen nog wel weer bijsturen.

Durf een beslissing te nemen.
Besluiteloosheid maakt je zomaar onzeker,
en kost je bovendien heel veel energie.
Je blijft er in je gedachten maar mee bezig,
zonder een stap verder te komen.
Dwing jezelf om een beslissing te nemen.
Beter een slecht besluit, dan geen besluit.

Keuzes bepalen de loop van je leven.
Durf daarom te kiezen, neem je beslissingen.
Leer van de foute keuzes die je maakt.
Dan kom je steeds dichter bij waar je wilt zijn.

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK, Baflo
Tel. 0595 - 422431
www.spiegelruimte.nl


Like en volg praktijk SpiegelRuimte op Facebook:
https://www.facebook.com/Spiegelruimte/
 

----------------------------------------------------------------------------------------------
BOEKENTIP MAART 2018: 
Samen is ... invulboek voor samen
Henk en Ruth Stoorvogel, € 22,99)
'Samen is...' is een invulboek voor elke dag, waarin je als man en vrouw wordt uitgedaagd om gestalte te geven aan 'samen'. Je leert elkaar (nog) beter kennen met de vragen en opdrachten die je allebei met je eigen antwoord invult. Wat wordt bedoeld met dit Bijbelvers? Wat is je mooiste jeugdherinnering? Hoe breng jij een probleem bij God? Henk en Ruth Stoorvogel hebben dit boek geschreven vanuit hun eigen ervaringen als man en vrouw die samen God willen dienen. Zij hebben voor een heel jaar invulvragen en opdrachten bedacht die je relatie verdiepen en verrijken.

Koop bij bol.com
 ----------------------------------------------------------------------------------------------Boeken nodig en bestellen?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.

Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten