vrijdag 16 november 2018

Als boeken kunnen spreken ...

SpiegelGedachte, Hillie Snoeijer, Als boeken kunnen spreken ...


















Ik was donderdagmiddag druk bezig
met het herordenen van een boekenkast.
Onder het avondeten schoot me ineens te binnen
dat ik nog helemaal geen SpiegelGedachte had geschreven.
Ik ben er dus maar eens even voor gaan zitten.
Waar zal ik deze keer over schrijven?
Ik weet het, ik laat nu eens mijn boeken aan het woord.
Ik ga iets schrijven aan de hand van een viertal boektitels.

Ik koos de volgende boektitels om over te schrijven:
1. Manna, geestelijk voedsel voor vandaag.
2. Kracht voor elke dag!
3. Ik ben altijd bij je.
4. Leven in vreugde.

Als boeken kunnen spreken ...
Dan zeggen mijn boeken het volgende:

Manna, geestelijk voedsel voor vandaag.
De mens leeft niet van brood alleen.
Je hebt ook geestelijk voedsel nodig.
Voed je lichaam met een stukje brood.
Voed je geest met hemels manna.
Brood koop je bij de bakker of in de supermarkt.
Manna kun je vinden in Gods Woord.
Eet dagelijks van Gods Woord.
Herkauw het manna en denk erover na.
Het is je geestelijk voedsel voor vandaag.

Waarom zou je dagelijks geestelijk voedsel tot je nemen?
Om daar Kracht voor elke dag! uit te halen.
Het leven is niet altijd eenvoudig en gemakkelijk.
Soms weet je gewoon even niet meer hoe het moet.
Ben je het zicht kwijt op wat je het beste kunt doen.
Manna uit Gods Woord wil je de weg wijzen.
Het geeft richting en stuurt je bij.
Je leert er God en jezelf beter door kennen.
En daarmee geeft het je kracht voor elke dag!

Het leven kent goede en slechte momenten.
Er zijn dagen waarop het leven pijn doet
en dagen waarvan je eindeloos zou willen blijven genieten.
Hoe je dag er ook uit ziet, God belooft je: Ik ben altijd bij je.
Hij is bij je, Hij laat je nooit in de steek.
Hij draagt je iedere dag en geeft je wat je nodig hebt.
Hij zorgt voor je en wil je Helper zijn.

En zo komen we aan bij de laatste titel: Leven in vreugde.
Is dat niet wat we allemaal graag willen?
Volop genieten en blijdschap ervaren?
Als deze boeken kunnen spreken, dan zeggen ze dit:
Eet het manna, je geestelijk voedsel voor vandaag.
Het geeft je kracht voor elke dag!
En wat er ook gebeurt, Ik ben altijd bij je.
Verheug je over Gods aanwezigheid in je leven.
Dan kun je leven in vreugde.

Kun jij aan de hand van boektitels uit jouw boekenkast
ook een mooi verhaal of gedicht schrijven?
Als jouw boeken kunnen spreken ...
Wat hebben zij dan te vertellen?
Ik daag je uit om het eens te proberen.
Zoek een paar passende boektitels uit je kast,
verbind de titels met elkaar en maak er een lopend verhaal bij.
Laat je verrassen door je eigen creativiteit.
Je verhaal met ons delen?
Leuk, dat moet je zeker doen.
Ik ben benieuwd ...

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK, Baflo
Tel. 0595 - 422431
www.spiegelruimte.nl
https://www.facebook.com/Spiegelruimte/
 

----------------------------------------------------------------------------------------------
KOOP ALVAST JE AGENDA VOOR 2019

Boeken nodig en bestellen?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.

Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten