vrijdag 15 februari 2019

Geestelijk hamsteren

Spiegelgedachte, Hillie Snoeijer: Geestelijk hamsteren


















Hoe is het gesteld met jouw voorraadkast?
Zit die goed gevuld met allerlei producten?
Ben jij iemand die houdt van dingen op voorraad hebben?
Of haal jij dagelijks wat je nodig hebt bij de supermarkt?
Ik hou van een goed gevulde voorraadkast en vriezer.
Ik wil niet dagelijks boodschappen moeten doen.
Wanneer ik iets nodig heb,
dan heb ik het maar liever gewoon in huis.
Dan hoef ik het niet apart eerst te gaan halen.
Ik ben er klaar voor op het moment dat ik het nodig heb.

Behalve een voorraadkast met etenswaren,
bestaat er ook zoiets als een geestelijke voorraadkast.
Die is niet fysiek zichtbaar, maar die bevindt zich in je binnenste.
Ik hou er van mijn geestelijke voorraadkast goed gevuld te hebben.
Dat doe ik door regelmatig opbouwende boeken te lezen.
Of door me Gods Woord eigen te maken en te bewaren in mijn hart.
Ik neem tot me wat me stimuleert en opbouwt.
Zo vul ik mijn geestelijke voorraadkast.

Er kunnen tijden in je leven komen,
dat je aanspraak wilt maken op iets uit je geestelijke voorraadkast.
Je voelt je ontmoedigd of verdrietig.
Teleurstelling en moeiten komen op je pad.
Wat is het fijn wanneer je dan kunt nemen van wat je in huis hebt.
Dat je jezelf weet te bemoedigen met hoopvolle woorden die je eerder las.
Dat je troost vindt door de dingen die je hebt geleerd.
Dat je gebruik kunt maken van vaardigheden die je je eerder eigen hebt gemaakt.
Wat heb je er veel profijt van om dan terug te kunnen vallen
op wat je eerder hebt opgeslagen in je geestelijke vooraadkast.

Hoe goed gevuld is jouw geestelijke voorraadkast?
Ben jij voorbereid op moeilijker tijden?
Heb je dan in huis wat je nodig hebt om daar doorheen te gaan?
Of moet je op dat moment nog je geestelijke inkopen doen?
Je kent vast wel die reclames van de hamsterweken.
Sla je slag, leg een voorraadje aan, om de prijs hoef je het niet te laten.
Wat dacht je echter van geestelijk hamsteren?
Vul je geestelijke voorraadkast, leg een flinke voorraad aan.
Dan heb je alvast in huis wat je morgen of overmorgen nodig hebt.
Dus sla je slag, wat ga jij geestelijke hamsteren?

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK, Baflo
Tel. 0595 - 422431
www.spiegelruimte.nl


 Like en volg praktijk SpiegelRuimte op Facebook:
https://www.facebook.com/Spiegelruimte/
 

----------------------------------------------------------------------------------------------
BOEKENTIP FEBRUARI 2019 : 
Getrouwd zijn is de hemel niet  (Anne-Marie van Heijningen € 13,99)
'Getrouwd zijn is de hemel niet' is een huwelijksboek dat helemaal anders is. Annemarie weet de lezer te raken met haar korte, prikkelende teksten. Hilarisch, confronterend, kwetsbaar en ontroerend. Alsof je al lezend naar een cabaretvoorstelling kijkt, balancerend tussen schaterlach en stilte.  

Koop bij bol.com
 ----------------------------------------------------------------------------------------------Boeken nodig en bestellen?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.

Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten