vrijdag 16 oktober 2015

Het goede een vijand van het beste

SpiegelRuimte, Spiegelgedachten, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo












Het goede kan een vijand zijn van het beste.
Wat ik daarmee bedoel?
Laat ik het je even uitleggen.

Je kunt in je leven met heel veel dingen bezig zijn,
die op zich allemaal goed zijn,
maar je toch afhouden van wat voor jou het beste is.
Zo gaf ik geloofsonderwijs aan jongeren,
leidde gespreksgroepen rond Joyce Meyer,
organiseerde samen met mijn man een gemeenteproject.
En zo zijn er nog wel een aantal dingen te noemen
van dingen waar ik mee bezig was.

Al die dingen waren goed en mooi om te doen.
Maar ik kwam aan het uitbouwen van mijn eigen praktijk niet meer toe.
Handen en voeten geven aan mijn verlangen om
bijvoorbeeld nieuw cursusmateriaal te ontwikkelen
en me verder te verdiepen in online-therapie, bleef er bij.

Voor mij betekende dat een pas op zijn plaats maken.
Wanneer ik verder wilde doorgroeien met mijn praktijk,
dan moest ik een aantal op zich goede dingen afstoten
om ruimte te maken voor dingen die voor mij het beste zijn.

En dat heb ik gedaan.
Sommige bezigheden heb ik afgezegd,
van andere activiteiten de frequentie aangepast.
En zo komt er voor mij weer tijd vrij
om bezig te gaan met het uitbouwen van mijn praktijk.

Deze week heb ik gebruikt om me te heroriënteren
op de richting die ik uit wil met mijn praktijk.
Mijn man en ik hebben plannen gemaakt om
vanaf nu ook beroepsmatig meer samen te gaan werken.
Om elkaar met onze kennis en know-how aan te vullen.
In de loop van de tijd zullen jullie hier vast wel wat van gaan merken.

In mijn leven bleek het goede een vijand te zijn geworden van het beste.
Door te snoeien in mijn activiteiten en me te heroriënteren
ontstaat er weer hernieuwd enthousiasme om aan de slag te gaan
en dingen op te pakken die tot dusver bleven liggen.

Hoe is dat in jouw leven?
Hoe gevuld is jouw leven met op zich goede dingen,
die echter in de loop van de tijd een vijand zijn geworden van het beste?
Als dat het geval is, doe dan zoals ik gedaan heb.

Heroriënteer je.
Zet een streep door sommige dingen die je doet,
doe andere dingen minder frequent.
Maak tijd en ruimte vrij voor het beste.
Het zal het vuur in je weer doen branden.

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK Baflo
Tel. 0595 - 422431
 
www.spiegelruimte.nl

Meer van me lezen?
Van maandag tot donderdag
schrijf ik dagelijks een bericht over geloven
op 
http://leefjegeloof.blogspot.nl/
Neem gerust even een kijkje!

Lees je deze SpiegelGedachte en ben je nog geen abonnee?
Abonneer je dan nu gratis op de SpiegelGedachte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten